محققان مایکروسافت ریزرچ ، از جمله Zi Wan ، Bo Zhang و تعدادی دیگر از متخصصان شرکت ، الگوریتم هوش مصنوعی را تهیه کرده اند که قادر به اصلاح و بازیابی عکس های قدیمی است.

در واقع ، تصاویری که در طول زمان هرگونه نقص آشکار را تجربه کرده اند با استفاده از روش یادگیری عمیق جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند با کیفیت مناسب برطرف شوند.

بر خلاف سایر روشهای بازیابی مبتنی بر یادگیری توسط انسان در هوش مصنوعی ، از بین بردن عکسهای قدیمی مشکلات زیادی برای ترمیم ایجاد می کند.

گسترده تر شدن شکاف بین تصاویر مصنوعی و تصاویر واقعی زندگی ، ایجاد یک شبکه یادگیری را دشوار یا حتی غیرممکن می کند.

 

Microsoft AI با امکان بازیابی عکس

رویکرد جدید مایکروسافت از یک شبکه ترجمه سه دامنه استفاده می کند که ترکیبی از عکس های واقعی و جفت های عظیم از تصاویر جعلی است.

محققان در حال آموزش دو برنامه رمزگذاری متغیر (VAE) برای انتقال تصاویر قدیمی و بی عیب و نقص به دو مکان نهفته به طور همزمان هستند. ترجمه و تحول بین دو مکان جدید سپس با کمک داده های زوج مصنوعی جدید آموزش داده می شود.

تبدیل تصاویر به روش جدید نتیجه خوبی می گیرد زیرا فاصله خازنی در مناطق پنهان جدید کاهش می یابد. محققان برای بررسی و رفع مشکلات عمیق در تصاویر باستانی ، شاخه ای کلی تر از الگوریتم را توسعه داده اند که شامل بلوک هایی است که به طور خاص نقص ساختاری را هدف قرار می دهند.

نقایص ساختاری شامل لکه یا خراش روی تصویر است. همچنین یک شعبه محلی برای مدیریت نقایص غیر ساختاری مانند نویز تصویر یا تار شدن ایجاد شده است. این دو شاخه در فضای زیرین نهایی ترکیب شده و توانایی الگوریتم را در تصحیح تصاویر با نقص های مختلف افزایش می دهند.

روشی جدید که محققان مایکروسافت برای رفع عکسهای قدیمی توسعه داده اند روشی کاملاً جدید و خلاقانه است که بسیاری از برنامه ها برای بهبود کیفیت بصری داده های قدیمی ناگزیر هستند.

متأسفانه ، مایکروسافت هنوز آزمایشی یا وب سایت آزمایشی را برای آزمایش ویژگی جدید منتشر نکرده است. با این حال ، با توجه به رویکرد قدیمی برای شرکت در آزمایش های AI ، می توان انتظار انتشار بتا را داشت.

منبع خبر