تجزیه و تحلیل فیس بوک دردی از مشکلات رسانه های اجتماعی درمان نمی کند

من کارم فنی هست و دوست دارم که مطالبی که به ذهنم میرسه درباره کارهای مختلف بنویسم.

تجزیه و تحلیل فیس بوک دردی از مشکلات رسانه های اجتماعی درمان نمی کند

۱۱۷ بازديد

رسانه های اجتماعی تأثیر بسزایی در زندگی روزمره ما دارند و در بعضی مواقع می توانند ویرانگر باشند. در همین حال ، ایده های مختلفی مطرح شده است که یکی از آنها سقوط فیس بوک است که نمی تواند مشکلات شبکه های اجتماعی را حل کند.
فیس بوک تحت فشار شدیدی است و نهادهای نظارتی می خواهند بزرگترین شبکه اجتماعی جهان را از بین ببرند. سازمان دهندگان در استدلال های خود به آسیب واقعی ناشی از تهاجم به حریم خصوصی ، انتشار اطلاعات نادرست ، سخنان نفرت انگیز و تسریع در دو قطبی شدن جامعه و همچنین تهدید سلامتی انتخابات آمریکا اشاره کرده اند. به نظر وی ، رقابت فیس بوک را مجبور به حل این مشکلات می کند.
با این حال ، اقدامات ضد انحصاری نامناسب بدون اصلاحات ساختاری نه تنها در حل مشکلات شبکه های اجتماعی کوتاهی می کند ، بلکه وضعیت را بدتر می کند. برای درک دلیل ، به منطق اقتصادی این شرکت ها فکر کنید.
بازار رسانه های اجتماعی در حال انحصار تأثیرات شبکه است: ارزش یک بستر شبکه به تعداد افراد متصل به آن بستگی دارد. هرچه افراد از این شبکه بیشتر استفاده کنند ارزش آن بیشتر است.
با افزایش تعداد افراد در شبکه ، قدرت جذب نیز افزایش می یابد. با افزایش این جذابیت ، وابستگی به مشتریان موجود نیز افزایش می یابد. تقسیم فیس بوک به اجزای آن می تواند روند کار را تسریع کند ، اما بر این واقعیت که این شبکه در طولانی مدت بر انحصار تأثیر خواهد گذاشت تأثیری ندارد.
افرادی که شبکه های اجتماعی را اداره می کنند تمایل به انحصار خود را دارند و اقداماتی را انجام می دهند که کاربران به راحتی نمی توانند از آنها دور بزنند. سیستم عامل های آنها با یکدیگر سازگار نیستند و اطلاعاتی را که درباره آنها داریم کنترل می کنند.
اثرات این شبکه مزایای اقتصادی قابل توجهی برای میلیاردها نفر در سراسر جهان دارد. از آنجا که این مزایا به ارتباط ما با شبکه های اجتماعی بستگی دارد ، حذف شبکه ها بدون حذف نیروهای اقتصادی که اقتصاد اجتماعی را به سمت تمرکز سوق می دهند ، این مزایا را کاهش می دهد.

منبع خبر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.