دو مدل M1 MacBook Air در دسترس خواهد بود

من کارم فنی هست و دوست دارم که مطالبی که به ذهنم میرسه درباره کارهای مختلف بنویسم.

دو مدل M1 MacBook Air در دسترس خواهد بود

۷۳ بازديد

ظاهراً دو مدل M1 MacBook Air به بازار عرضه خواهد شد. اپل از سه محصول جدید در خط مک خود با پردازنده های مبتنی بر ARM رونمایی کرده است. یکی M1 MacBook Air ، دیگری M1 Mac Mini و آخرین آن M1 MacBook Pro بود.

 

هر سه از پردازنده 5 نانومتری M1 استفاده می کنند که طبق ادعای اپل ، پیشرفت چشمگیری در عملکرد و مصرف برق لپ تاپ های ویندوز 10 ایجاد می کند. با این حال ، تا زمان فروش این محصولات در وب سایت اپل ، همه جزئیات شناخته نشده بودند. یکی از این جزئیات از دست رفته نشانگر دو پیکربندی M1 است که در یکی از آنها تعداد هسته های گرافیکی متفاوتی وجود دارد.

 

با نگاهی به صفحه محصول M1 MacBook Air ، دو مدل موجود را مشاهده خواهید کرد. اگر درک نمی کنید ، باید بگوییم که اپل فروش تمام نسخه های MacBook Air با پردازنده های اینتل را متوقف کرده است و فقط مدل هایی با تراشه M1 در دسترس هستند.

 

اگر به دو محصول موجود دقت کرده باشید ، مدلی با پردازنده مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته ای را مشاهده خواهید کرد ، در حالی که مدل گران تر از پیکربندی 8 + 8 استفاده می کند.

 

تراشه M1 با پردازنده هشت هسته ای و گرافیک هشت هسته ای نیز در MacBook Pro و Mac Mini جدید موجود است و اپل در زمان معرفی رسمی از آنها نام برد. حالا چرا اپل تصمیم دارد نسخه ضعیف تری از MacBook Air M1 را منتشر کند؟

 

این شرکت به احتمال زیاد می خواست هزینه تولید M1 را پایین نگه دارد ، بنابراین در مورد MacBook Air جدید نیز همین مسئله صدق می کند که البته همان قیمت 999 دلار را نشان می دهد.

 

این اولین بار نیست که اپل این کار را انجام می دهد ، اگر به یاد داشته باشید ، iPad Pro 2020 نیز همان کار را انجام داد ، همانطور که اپل در مورد A12Z Bionic صحبت کرد ، اما بعداً مشخص شد که ما فقط A12X Bionic را با هسته گرافیکی بزرگتر دیدیم .

 

معیارهای اولیه همچنین نشان داد که از نظر محاسبات و گرافیک بین A12Z Bionic و A12X Bionic تفاوت معنی داری وجود ندارد.

 

اینکه آیا باید انتظار چنین تفاوت جزئی بین دو نسخه M1 MacBook Air را داشته باشیم ، در حال حاضر قابل تأیید نیست. در حال حاضر باید منتظر معیارهای بیشتری بمانیم زیرا قبل از هر نتیجه گیری با سیستم چیپ ست کاملاً جدیدی در سیستم عامل جدید روبرو هستیم.

 

منبع

انواع عروسک‌های معروف برای زنان

عروسک‌ها قسمتی از فرهنگ چهار هزار ساله انسان‌ها هستند. انواع مختلفی از عروسک‌ها وجود دارد و ما برخی از معروف‌ترین آن‌ها را در اینجا ذکر خواهیم کرد تا آن ها را به سادگی در منزل بتوانید بسازید.

عروسک متریوشکا- Matryoshka: عروسک تو در توی چوبی روسی است. این مجموعه شامل مجموعه‌ای از عروسک‌های مشابه است که در سایزهای بزرگ و کوچک موجودند.

عروسک سرامیکی چینی بیسکو- Porcelain doll: عروسکی هست ک از لعاب سرامیک ساخته شده است. آن‌ها دارای محبوبیت زیادی در بین مردم اروپا هستند که از سال 1860 تا 1900 بخاطربافت و ساختارشان نسبت به بقیه عروسک‌ها شبیه به انسان هستند.

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.