احراز هویت دو مرحله ای چیست

من کارم فنی هست و دوست دارم که مطالبی که به ذهنم میرسه درباره کارهای مختلف بنویسم.

احراز هویت دو مرحله ای چیست

۳۷ بازديد
شما قطعا اهمیت ایجاد یک وب سایت برای ایجاد فرصت های تجاری را می دانید.


با این حال ، توسعه قالب های زیبا و داشتن ابزارهایی که بر نتایج SEO تمرکز می کنند کافی نیست. وب سایت شما نیز باید از امنیت برخوردار باشد ، که به شیوه های خوبی مانند گذرواژه های قوی نیاز دارد. همچنین ، باید بدانید احراز هویت دو عاملی (یا تأیید صحت دو مرحله ای) چیست.


اگر سایت شما هک شود ، یا در صورت وجود نشت یا نقض داده ها ، برخی از اطلاعات حساس ممکن است از بین بروند - محتوای وبلاگ ، موجودی کالا (در تجارت الکترونیک) ، لیست سرنخ ها ، اطلاعات شخصی جمع آوری شده از طریق فرم های تماس.


اگر قصد دارید تا در مورد طراحی سایت در مازندران اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید از اینجا وارد سایت سئو شتاب شوید و مطالب را بخوانید.


بنابراین ، در این مقاله ، اهمیت احراز هویت دو عاملی و نحوه استفاده از آن در وردپرس برای حفظ امنیت وب سایت خود را توضیح می دهیم.


موضوعات زیر را مشاهده خواهید کرد:


احراز هویت دو عاملی چیست؟

انواع احراز هویت دو عاملی چیست؟

چگونه می توان این ویژگی را در وردپرس فعال کرد؟


احراز هویت دو عاملی چیست؟


احراز هویت دو عاملی ویژگی ای است که از دسترسی غیرمجاز به سخت افزار ، نرم افزار ، میزبان ، وب سایت ها و سایر دارایی های فناوری اطلاعات جلوگیری می کند و در نتیجه امنیت دیجیتال را افزایش می دهد.


این فرایند به شرح زیر عمل می کند: پس از ورود به یک وب سایت یا سیستم ، لایه امنیتی دوم برای تأیید هویت کاربر تکمیل می شود. برای ادامه دسترسی معمولاً به یک کد تأیید موقت نیاز است. این کد را می توان از طریق ایمیل ، پیام کوتاه و حتی با فشار اعلانات ارسال کرد.


احراز هویت دو عاملی یک مدیر رمز عبور است که حفاظت بالاتری را در برابر تهدیدها و نفوذ ارائه می دهد. در حقیقت ، حتی اگر شخصی نام کاربری و رمز عبور دریافت کند ، احتمالاً نمی تواند وارد سیستم شود زیرا کد موقت فقط به دستگاه مجاز ارسال می شود.


انواع احراز هویت دو عاملی چیست؟


چندین روش برای فعال کردن احراز هویت دو عاملی وجود دارد که ما اصلی ترین آنها را ارائه می دهیم.


برنامه احراز هویت


شناخته شده است که این روش یکی از قابل اطمینان ترین و به راحتی قابل دسترسی است. این را می توان در برنامه های Google و برنامه های شخص ثالث یافت که به شما امکان می دهد چندین حساب را ثبت کنید. همچنین ، برنامه احراز هویت به اتصال شبکه به کار بستگی ندارد.

اینفوگرافیک رایگان ما را بارگیری کنید تا متوجه شوید سرعت چگونه بر سایت شما تأثیر می گذارد


نماد USB


توکن USB یک کد سخت افزاری است که به دستگاه خود متصل می کنید. از آنجا که محتوای آن رمزگذاری شده است ، معمولاً یکی از روشهای احراز هویت دو عاملی است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا در دستگاه های عمومی استفاده محدودی دارد.


کارت مغناطیسی


کارت مغناطیسی یک روش محدود کننده برای احراز هویت کاربر است زیرا برای کار به خواننده خود متکی است. این گزینه به طور کلی در مشاغل ، توسط تیم هایی که نیازی به خروج از دفتر ندارند استفاده می شود.


پیامک و ایمیل


این روش بسیار سنتی است و اکثر مردم آن را انتخاب می کنند زیرا پیامک و ایمیل معمولاً از کانال های بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. ابتدا ، کاربر از طریق این کانال ها یک رمز دسترسی دریافت می کند. سپس از آن برای ورود به سیستم استفاده می کنند.


اگرچه این روش ساده به نظر می رسد ، اما بیشترین آسیب پذیری را دارد زیرا ایمیل ها در برابر حملات فیشینگ آسیب پذیر هستند و اگر شخصی به شماره تلفن همراه یا حساب ایمیل شما دسترسی پیدا کند ، می تواند کد تأیید را ارسال کرده و وارد سیستم شود.


چگونه می توان احراز هویت دو عاملی را در وردپرس فعال کرد؟


اکنون ، بیایید در مورد مراحل لازم برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در سایت وردپرسی خود صحبت کنیم.


مرحله 1: یک برنامه افزودنی احراز هویت را انتخاب کنید


ساده ترین راه برای نصب افزونه وردپرس استفاده از جستجوی افزونه است. به افزونه ها بروید ، روی افزودن جدید کلیک کنید و با تایپ نام افزونه یا عملکردی که به دنبال آن هستید ، آن را جستجو کنید. در این حالت ، Google Authenticator یا احراز هویت دو مرحله ای را تایپ کنید تا نوع دیگری را انتخاب کنید.


مرحله دوم: افزونه را نصب کنید


پس از آن ، لیستی را مشاهده خواهید کرد. می توانید افزونه را انتخاب کرده و دکمه "Install Now" را در کنار آن کلیک کنید. وردپرس اکنون افزونه را برای شما بارگیری و نصب می کند.


پس از آن ، متوجه خواهید شد که دکمه "Install Now" به "فعال سازی" تغییر می کند. افزونه وردپرس را می توان در سایت شما نصب کرد ، اما فقط در صورت فعال کردن آن کار می کند.


همچنین باید برنامه Google Authenticator را در دستگاه تلفن همراه خود نصب کرده باشید. این برنامه برای Android و iOS در دسترس است. پس از بارگیری و نصب آن ، می توانید مدل امنیتی مورد نظر خود را انتخاب کنید: بارکد یا کلید امنیتی ارائه شده.


به داشبورد وردپرس بازگردید ، به Users بروید ، کاربری را انتخاب کنید که باید امنیت دو مرحله ای را انجام دهد و به دنبال تنظیمات Google Authenticator باشید.


در بخش تنظیمات ، گزینه های زیر را پیدا خواهید کرد:


فعال: این کادر را علامت بزنید و وبلاگ شما از Google Authenticator استفاده خواهد کرد.

حالت آرامش: به کاربران اجازه می دهد زمان بیشتری برای وارد کردن کد داشته باشند. کد Google Authenticator معمولاً هر دقیقه منقضی می شود. با این حالت ، تا 4 دقیقه در دسترس خواهد بود.

توضیحات: توضیحات نام حساب شما در برنامه Google Authenticator خواهد بود.

کلید مخفی: این کلید برنامه تلفن همراه است که در صورت عدم استفاده از کد QR مورد نیاز است.


کد توسط برنامه تلفن همراه ایجاد می شود و پس از وارد کردن آن ، می توانید به داشبورد وردپرس خود دسترسی پیدا کنید.


اگر دستگاه تلفن همراه خود را گم کنید ، دیگر امکان تولید کد و ورود به داشبورد وردپرس وجود نخواهد داشت. به همین دلیل ، باید با دنبال کردن مراحل زیر ، از طریق FTP به آن دسترسی پیدا کنید:


دسترسی به مدیریت فایل در سرور میزبانی خود ؛

به "wp-content" بروید ، به "افزونه ها" دسترسی پیدا کنید و نام پوشه را "authy-two-factor-Authentication" تغییر دهید.


بنابراین ، احراز هویت غیرفعال می شود و می توانید به صفحه وردپرس که فقط نام کاربری و رمز عبور می خواهد وارد شوید.


با این حال ، اگر می خواهید احراز هویت را حفظ کنید ، می توانید این را با cPanel میزبان خود بررسی کنید. وقتی به آن رسیدید ، به دنبال گزینه احراز هویت دو مرحله ای باشید و مراحل داده شده را دنبال کنید. اگر سوالی دارید ، پیشنهاد می کنیم از سرور پشتیبانی بخواهید.


اکنون ، شما درک کرده اید که احراز هویت دو عاملی چیست. با اتخاذ این روش ، امنیت وب سایت خود را افزایش می دهید. به خاطر داشته باشید که امنیت دیجیتال همچنین به شیوه های خوبی در مورد نحوه استفاده از افزونه ها و منابع قابل اعتماد نیاز دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.